Mercedes-Benz 300 SEL 3.5 (W109)

Klasyczny Mercedes z przełomu lat '60 i '70.

większa wersja

Na początku października br. przed moim obiektywem znalazła się klasyczna limuzyna z gwiazdą na masce. Mowa o Mercedesie 300 SEL 3.5 typu W109, a więc "S-klasie" z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Zanim przejdę do prezentacji zdjęć kilka słów na temat typu W109.

Mercedesy typu W109 stanowiły luksusowe odmiany aut typoszeregu W108. Typ W109 charakteryzował się w porównaniu do W108 m.in. większym o dziesięć centymetrów rozstawem osi oraz pneumatycznym zawieszeniem. Linia nadwozia W108/W109 została zaprojektowana przez Paula Bracq. Mercedesy W109 w wersji 300 SEL 3.5 (pełny kod modelu W109.056) były produkowane w okresie od listopada 1969 r. do września 1972 r. W tym czasie powstało około 9,5 tys. egzemplarzy tego modelu. Egzemplarz 300 SEL 3.5, który miałem okazję fotografować został wyprodukowany w 1971 r. Samochód ten został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Do napędu tego auta wykorzystano widlasty, ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra, oznaczany kodem fabrycznym M116.981. Warto podkreślić, że jest to silnik wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa typu D-Jetronic firmy Bosch. Jednostka napędowa M116.981 rozwija moc 200 KM przy 5.800 obr/min i w wersji z czterobiegową przekładnią automatyczną pozwala na rozpędzenie tego auta o długości pięciu metrów i wadze 1.630 kg do prędkości około 205 km/h przy osiągnięciu pierwszej "setki" w około 9,4 s. Średnie zużycie paliwa to natomiast około 13 l na 100 km.

Dodam jeszcze, że 300 SEL 3.5, który stanął przed moim obiektywem, zrobił na mnie niesamowite wrażenie nie tylko ze względu na bardzo dobry stan w jakim jest utrzymany, ale również ze względu na niesamowity komfort i luksus jaki oferuje to auto. Rozstaw osi 2.850 mm zapewnia bardzo dużo miejsca w środku, a zawieszenie tego samochodu jest po prostu idealne. Ten Mercedes płynie po drodze. Ponadto robi to bardzo żwawo, jednostka V8 o 90-stopniowym kącie rozwarcia cylindrów pozwala na bardzo sprawne przemieszczanie się, a do tego daje bardzo miłe wrażenia akustyczne. Poniżej zamieszczam zdjęcia tego wspaniałego klasycznego Mercedesa.


większa wersja

większa wersja

większa wersja

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test


większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

większa wersja

Więcej zdjęć można obejrzeć pod tym adresem: link.

Autor: Paweł Skrzypczyński PESfoto

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

2014 Spotting Mix KAC czyli... Kaczor And Cactus Kupić samochód za rozsądną cenę – "antyki" w salonach Witajcie na KAC-u Spotkanie na szczycie Jak działa zawieszenie hydropneumatyczne Kupić samochód za rozsądną cenę – tegoroczne nowości Škoda Octavia RS 2.0 TSI – wideo test Test Škoda Octavia RS 2.0 TSI – men in black Trójmiejski Klasyczny Happy End 2014 Zachowanie kierowców na polskich autostradach – czyli never ending story Kupić samochód za rozsądną cenę - prolog Checker Marathon - klasyczna żółta taksówka Hybryda jest lepsza od turbo i trzeba się z tym pogodzić O braku mocy słów kilka Mamy nowy rekord! Mitsubishi Space Star 1.2 Intense – wideo test Mitsubishi Space Star 1.2 Intense – test Powinni tego zabronić 3 lata z Autokult.pl w pigułce Frog – wróg publiczny i bohater, którego nie doceniamy Koreański kompakt o sportowych ambicjach Kilka dni w Londynie cz. 2 Sportowy sedan po mojemu

Popularne w tym tygodniu:

Transport zrównoważony Targi Moto-Tor 2017 Audi S3 Sportback (8V FL) 310 KM – test [wideo] Infiniti Q70 3.5 Hybrid Premium Tech – test [wideo]